بیت کوین یک فرم جدید از پول است که به تازگی وارد جریان اصلی شده است. اما بسیاری از مردم هنوز درک نمی کنند که چرا باید برای استفاده و رسمی شدن آن تلاش کنند.

چرا باید از بیت کوین استفاده کنیم؟ ۱۰ دلیل اصلی برای استفاده از بیت کوین

بیت کوین سریع است

انتقال بیت کوین تقریبا سریع است. انتقال های سنگین بین المللی معمولا با تاخیر انجام می شوند اما بیت کوین این محدودیت را ندارد. شما به راحتی می توانید مبالغ سنگین (مثلا ۱ میلیون دلار) را با استفاده از بیت کوین در کمتر از یک ساعت انتقال دهید.

تراکنش های بیت کوین معمولا بین ۱۰ دقیقه الی ۱ ساعت انجام می شوند. هر چه کارمزد بیشتری برای تراکنش انتخاب کنید، سرعت انجام تراکنش بیشتر می شود.

بیت کوین ارزان است

تراکنش های کارت اعتباری شما نیز فوری هستند؟ بله، این درست است اما شما در قبال این ویژگی، به بانک امتیازاتی می دهید. شما علاوه بر کارمزد، برای افتتاح حساب هم نیاز به یک هزینه اولیه دارید و البته این نکته را در نظر بگیرد که با نگهداری پولتان در بانک به آن ها خیلی سود می رسانید. افتتاح حساب یا به نوعی ساخت کیف پول بیت کوین سریع و رایگان است.

قدرت های مرکزی نمی توانند جلوی آن را بگیرند

از آنجا که این ارز غیر متمرکز است، شما مالک حقیقی آن هستید. هیچ مرکزی نمی تواند تراکنش های آن را کنترل کند. در شبکه بیت کوین نیازی به اعتماد کورکورانه به سازمان های واسطه ندارید.

ریسک برگشت وجه وجود ندارد

وقتی بیت کوینی ارسال می شود، دیگر متعلق به فرستنده نیست. فردی که بیت کوین ها را ارسال کرده است نمی تواند بدون رضایت گیرنده، آن ها را بازیابی کند. این ویژگی منحصر به فرد باعث حذف تقلب می شود. بارها در تراکنش های بانکی، اشتباهات سیستمی باعث برگشت وجه و یا انتقال آن به فرد دیگری شده است.

اطلاعات حساب شما قابل سرقت نیست

هک اطلاعات کارت های بانکی، در سال های اخیر بسیار شایع بوده است. در تراکنش های بانکی، قبل از ورود اطلاعات کارت، ابتدا باید از مواردی مثل اعتبار صفحه پرداخت، ویروسی نبودن کامپیوتر یا موبایل خود، سالم بودن شبکه و … مطمئن شوید. در بیت کوین به این چیزها نیازی نیست.

یک کیف پول بیت کوین برای انتقال از دو کلید استفاده می کند: کلید عمومی و خصوصی. هر کسی می تواند کلید عمومی را ببیند (که در واقع آدرس بیت کوین شماست)، اما کلید خصوصی شما مخفی است. هنگامی که بیت کوین را ارسال می کنید، با ترکیب کلید های عمومی و خصوصی تراکنش ها را امضا می کنید. این گواهی نشان دهنده شروع تراکنش شماست. شما نیازی به وارد کردن کلید خصوصی خود برای انتقال بیت کوین ندارید و فقط کافی است که آن را در کیف پول خود ذخیره داشته باشید.

بیت کوین تورمی نیست

یکی از هزارن مشکل پول های سنتی این است که محدودیت ندارند و دولت ها در صورت نیاز می توانند هر چقدر که مایل باشند ، پول چاپ کنند و اغلب این کار را انجام می دهند. اگر دلار آمریکا به اندازه کافی برای پرداخت بدهی های ملی وجود نداشته باشد، بانک مرکزی می تواند به سادگی دلار چاپ کند. این کار باعث تورم می شود و به دلیل تزریق پول، ارزش پول کم خواهد شد و مردم یک جامعه را با مشکلات اقتصادی اساسی روبرو می کند.

اما بیت کوین محدود است. طبق پروتکل اصلی فقط تا ۲۱ میلیون واحد از آن تولید خواهد شد. به هیچ عنوان امکان تولید بیشتر از ۲۱ میلیون واحد وجود ندارد، بنابراین تورمی در کار نخواهد بود.

حریم خصوصی بالای بیت کوین

گاهی اوقات، ما نمی خواهیم بقیه بدانند که چه چیزی را خریداری کرده ایم. ماهیت بیت کوین مانند یک سکه، دو رو دارد. یک روی آن یک ارز نسبتا خصوصی است و روی دیگر آن شفافیت تراکنش ها است – به لطف بلاک چین، همه می توانند تراکنش های یک آدرس کیف پول را بررسی کنند. کاربران می دانند که این تراکنش ها از چه کیف پولی به کیف پول دیگر ارسال شده اند. از سوی دیگر، بر خلاف حساب های بانکی مرسوم، هیچ کس نمی داند که یک آدرس خاص بیت کوین متعلق به چه کسی است.

عدم نیاز به اعتماد به دیگران

در یک سیستم بانکی متعارف، شما باید برای انتقال و نگهداری پول به واسطه های مختلف اعتماد کنید. این سازمان ها اطلاعات حساس و مهم شما را در اختیار دارند. از آنجا که بیت کوین به طور کامل غیر متمرکز است، هنگام استفاده از آن نیازی به هیچ کس ندارید. وقتی یک تراکنش ارسال می کنید، تراکنش از طرف کلید خصوصی خودتان که مالکش هستید، امضا می شود. ماینر یا استخراج کننده ناشناس آن را تأیید و سپس تراکنش تکمیل خواهد شد.

مالک واقعی آن هستید

بیت کوین از نظر معنای واقعی مالکیت، بی نظیر است. مثلا پی پال را بررسی کنید: اگر شرکت به دلایلی حساب شما را مشکل ساز بداند، می تواند با بهانه های مختلف به سادگی حساب کاربری و تمام مبالغ درون آن را بلوکه کند. در بیت کوین هیچ کس نمی تواند پول شما را مصادره کند مگر اینکه امنیت کیف پول خودتان را رعایت نکنید.

شما می توانید پول خود را ایجاد کنید

به رغم پیشرفت های شگفت انگیز در فناوری چاپ، دولت ها به شما اجازه چاپ پول را نمی دهند. اما بیت کوین شما را به این کار تشویق می کند. شما می توانید با تهیه سخت افزارهای مناسب و نصب چند نرم افزار ساده، تبدیل به استخراج کننده این ارز شوید و از آن کسب درآمد خوبی داشته باشید. اینکه در حالی که خواب هستید، کامپیوترها برایتان پول سازی کنند، وسوسه کننده است.

---------------------------

راهنمای سایت

بیت کوین رایگان بدست بیاورید

آموزش قسمتهای مختلف سایت freebitcoin

قرعه کشی هفتگی فری بیتکوین

چگونه درآمد خود را افرایش دهیم

آموزش ساخت کیف پول و انتقال بیتکوین به حساب